Mi reina…

on

Am promis sa va fac cunostinta cu oameni interesanti si ma tin de cuvint.

In urma cu vreo doi ani, cind credeam ca, in sfirsit!, tot ceea ce tine de capitolul scoala, indiferent de forma ei de studiu, se incheiase pentru mine, m-am hotarit sa invat limba spaniola. Ma „lovisem” de-a lungul timpului, pe rind, de limba rusa, engleza si franceza si nu ma pasionase niciuna. Pentru mine spaniola avea ceva magic, imi facea pur si simplu placere sa o ascult. M-am hotarit sa fac un curs si m-am inscris la „Institutul M. Cervantes” din Bucuresti. De fitze m-am dus acolo… Sau poate ca nu?!

Fac o paranteza si va marturisesc ca nu pot sa-mi fac o parere corecta despre un om la prima vedere (de parca nu v-ati dat seama pina acum!)… De cele mai multe ori cei care imi par interesanti la inceput se dovedesc a fi nesarati si insipizi cind ajung sa-i cunosc, si invers.

Revin… Dati-mi voie sa va fac cunostinta cu unul dintre cei mai amuzanti, interesanti si captivanti oameni pe care i-am intilnit in viata mea. Si, credeti-ma pe cuvint: am intilnit o multime de oameni pina acum, din toate categoriile sociale!

Se numeste Daniel si s-a intimplat sa-mi fie  profesor. La prima vedere acesta persoana nu-mi spunea nimic. Ba chiar  ma intrebam ce mare brinza de curs mi-am ales, ca la ce fatza are profu’ mai bine investeam banii in altceva… Porcarii pe care mintile noastre le debiteaza atunci cind creierul se blocheaza in zona prejudecatilor si ipocriziei. Si sa nu-mi spuna cineva ca nu a patit-o niciodata in viata sa! 

Se nascuse in Oviedo si tot acolo isi petrecuse primii 20 de ani din viata. Avea acum aproape 40 si fusese pe rind jurnalist, profesor de actorie si profesor de limba spaniola. Renuntase la slujba de profesor de limba spaniola de la New York pentru Bucuresti. Motiva asta spunind ca se plia pe modul de viata al romanilor si ii placeau enorm barurile si cluburile din Bucuresti.  Armata o facuse in Africa. Avea un frate geman, fusese casatorit cu o nemtoaica si aveau impreuna un copil. Era divortat si pe deplin convins ca asa va ramine tot restul zilelor sale. Fumase prima tigare cu marijuana de fata cu tatal sau, dar nu era un drogat. Fusese doar o experienta, pentru ca era genul care traia viata la maxim. Vorbea foarte prost romana (nu stia niciodata cum e corect: a fa, fi, fu …), iar noi, cursantii primului modul al Nivelului 1 de studiu (incepatorii incepatorilor) mixam o romano-spaniolo-englezo-franceza de toata frumusetea. Despre masina autohtona obisnuia sa spuna ca Dacia nunca muera! (nu stiu cit de corect este gramatical) si ne povestea ca automobilul familiei in copilaria lui a fost o Dacie (faceti si voi socoteala ce tip acu’ mai bine de 30 de ani), care facuse fata cu succes necesitatilor familiei sale numeroase.

De unde stiu atitea despre viata lui? Ei bine, cam astea au fost primele mele lectii de spaniola… Am inceput sa ma familiarizez cu spaniola cunoscind, de fapt, un om. Un om cu care reuseai sa comunici mai mult decit ai fi facut-o cu unul cu care vorbeai aceeasi limba… Care avea darul sa te faca sa uiti pentru citeva ore de griji si probleme… Care te facea sa rizi, sa te emotionezi, sa traiesti doar prin cuvinte… Nu credeti ca pe lumea asta exista astfel de oameni? Probabil nu i-ati intilnit inca!

Daca sunteti curiosi sa aflati ce reactie a avut regina Spaniei cind, la o vizita in Romania, i-a fost prezentat un domn, mindru posesor al unei proaspat vopsite creste albastre, treceti pe la Cervantes si ascultati-i povestea… Sau daca vreti sa aflati cele mai ieftine, bune si originale locuri de distractie… Sau, pur si simplu, daca vreti sa va binedispuneti si sa invatati si ceva nou in acelasi timp… Sau doar daca vreti sa va auziti strigati mi reina si mi rey…

 

Pe curind,

Joy

 

 

Lasă un răspuns

