Tu controlezi fericirea

on

Am avut o perioada „albastra” tare … care tindea sa capete nuante „negre”… Ce nu intelegeti? Starea aia de melancolie blegoasa cu tendinte de deprimare. Toate in jurul meu pareau a-mi fi potrivnice, oamenii, situatiile … tot, ce mai! Nu sint genul pesimist si cu atacuri de panica. Nici optimista complet nu sint. Imi place sa cred ca sint o persoana realista care stie sa vada lectia din lucrurile mai  putin bune si bucuria din intimplarile fericite.

Cu toate astea parca o luasem razna… Ascultam numai muzica trista, citeam numai chestii de induiosat „cordu'”, zimbeam fortat (pentru mine zimbetul are o importanta foarte mare!) si parca nimic nu ma mai multumea.

Chestia aia de sus, titlul, nu e o revelatie care m-a lovit peste noapte si pe care, ca sa impresionez (wow, ce dashteapta m-am trezit eu azi!), m-am hotarit sa o spun tuturor. Sint convinsa ca ati mai auzit vorbindu-se despre astfel de lucruri.

Asa ca, la un moment dat, mi s-a cam luat de stat in starea aia bicolora negru-albastru si m-am decis sa-mi imbogatesc paleta de culori „optice”.

De ce sa ma fac cu nervii daca cei din jurul meu au uitat sa se bucure de viata si se manifesta ca atare (sti, situatia aia cind nefericitii incearca sa te faca sa fi ca ei)? Ce rost are sa ma omor daca unele lucruri nu merg „ca la carte”? Nu zicea cineva ceva despre situatiile cind nu merge bine de prima oara…? Nu merge…foarte bine! Fie vezi ce n-ai facut bine si o iei de la capat, daca intr-adevar merita, fie iti bagi picioarele (ce, voi nu folositi expresia?) si faci altceva. Simplu. De parca mai ai si alte varinte!

Esti dezmagit, deprimat, descurajat? Vrei sa asculti muzica trista pentru ca asta se pliaza pe sufletul  tau? Asculta. Vrei sa citesti povesti deprimante  sau sa vezi filme fara happy-end-uri? Cine te opreste. Iti plingi de mila ca un fraier, dar nu faci nimic ca sa-ti imbunatatesti starea? Poti sa plingi cit poftesti ca, oricum, nu e nimeni care sa traiasca starile astea in locul tau. Ai facut toate astea?  Si te simti din ce in ce mai deprimat? Pai, si ce pretentii ai?

Acum incerca si reversul! E ca la boala… dai semne de ea, trateaza-te! Ai toate „simptomele” descrise mai sus? Inconjoara-te de chestii pozitive: asculta muzica vesela, stai pe linga oameni capabili sa-ti schimbe starea … Te simti mai bine? Gindesti mai limpede? Vezi situatia altfel si te simti in stare sa o rezolvi?

Pai ce-ti spuneam eu? TU CONTROLEZI FERICIREA!

Nu vreau sa ma crezi pe cuvint, vreau sa incerci!

Si stiti ce cuvinte mi-au sagetat gindurile in timp ce scriam: „Zimbeste chiar si atunci cind esti trist. Nu se stie niciodata cine s-ar putea indragosti de zimbetul tau!” Punem pariu?

Cu drag,

Joy

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. oana spune:

    Da,tu controlezi fericirea,a carei masura e la randul ei controlata de o instanta suprema,care stie cat sa dea drumu la robientul asta. P.S. leapsa e la tine.Intra la mine pe blog sa vezi despre ce e vorba 😉

  2. gabriella spune:

    Cind ploua si n-ai umbrela si esti nevoit sa mergi prin ploaie nu te duci sa cauti o sursa de apa, te duci spre un adapost… Cam asa e si cu nefericirea… Nu zice nimeni ca nu exista, dar depinde de fiecare dintre noi cum alege sa traiasca…

Lasă un răspuns

