Cântăreţi şi … cîntăcioşi

on

Din categoria „cîntăreţi”:

Am fost sîmbătă la concert la Demis Roussos. O oră şi 40 de minute de spectacol live, simplu, dar frumos. Un spectacol ocazionat de împlinirea a 40 de ani de carieră muzicală. Recunosc că nu ştiam de la D. R. decît trei cîntece: „My friend, the wind”, „Goodbye my love, goodbye” şi „Forever and ever”. Nu o dată mi s-a întîmplat să ascult cîntecele lui încontinuu, timp de cîteva ore, fără să mă plictisesc sau să obosesc ascultîndu-le. Sîmbătă seara, din primul rînd al Sălii Palatului, am văzut ce anume au special aceşti oameni, care, pe drept cuvînt, pot fi numiţi „artişti”: ŞTIU SĂ TRANSMITĂ STARE, EMOŢIE, BUCURIE!

Ceva ce nu se vede: în drum spre culise Demis Roussos se sprijinea în baston. Însă asta nu-l împidică să susţină un concert!!!

Din categoria „cîntăcioşi” :

1. Subcategoria „chiloţăreală” (sau „guriste”): toată pleiada de (h)artiste siliconate, botuxate, susţinute, întreţinute, platinate, pleibeciste, afectate, ofuscate, unineuronale. Nu dau nume că fac reclamă şi eu nu promovez subcultura, prostia şi prostul gust. Sorry!

2. Subcategoria „trupe de băieţei frumoşi”: se găsesc şi pe la case mai mari, avem şi noi gîrlă. Varianta masculină a „chiloţărelii”. Dacă le sare cd-ul pe la diverse evenimente, pe unde sînt chemaţi să cînte(!), au dat-o în bară. Deşi, pentru public abia atunci începe distracţia! Dacă nu au parte de muzică, măcar să vadă cascadorii rîsului.

3. Subcategoria „alţii/altele”: cam 80% din muzica uşoară românească (şi sînt chiar drăguţă cind afirm acest lucru). Trăiască ultima generaţie de aparatură de prelucrat voci, că altfel multe guri mureau de foame.

Joy

8 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. cristinel spune:

    1. ai spus asa: „nu promovez subcultura”. Eu ti-as atrage atentia si ti-as spune k nu vrei sa promovezi incultura, pentru ca subcultura e o etapa inferioara a culturii… deci tot un om cult e dar la un nivel mai scazut.

    2. as sputea spune acelasi lucru despre tine… cand esti rea… esti rea! nu te incurci :))

  2. gabriella spune:

    1. Cris, ai dreptate… ideea este aceeaşi însă! Mă întreb, totuşi, ce ar face oamenii dacă la televizor nu s-ar mai promova astfel de „poame”? Nu s-ar mai uita la televizor? Audienţa n-ar mai fi aceeaşi?
    2. Eu rea??? Hai mey k sînt chiar o drăguţă 🙂

  3. Nautilus spune:

    Cultura unui om e domeniul in care se manifesta creator. Poti „intelege” cate ceva dintr-o cultura privind de pe margine, dar, daca nu ai intrat in joc, nu poti spune ca „ai” respectiva cultura. Cultura e gradina in care ne crestem „zarzavaturile” cu implicatii intelectuale 🙂

  4. gabriella spune:

    Îmi pare rău, dar nu pot numi „cultură” chiloţăreala despre care vorbeam. Cît despre cei/cele de care pomeneam la categoria „cîntăcioşi”, cred k epitetul de „zarzavaturi” li se potriveşte, pentru k rezultatul prestaţiilor lor este asemanător unui „ghiveci” (ştiu k am scos cuvîntul „zarzavaturi” din context, dar nu m-am putut abţine!) . 🙂 Şi am curajul să o spun pentru că nu am privit doar de pe margine. 😉

  5. Nautilus spune:

    Chestia de care ai vorbit nu poate fi numita „cultura” de catre nimeni, nici macar de catre cei care o practica, daca sunt sinceri.

  6. gabriella spune:

    Da, ai dreptate, dar asta o ştim noi care, uneori, ne mai revoltăm împotriva mass-media care ne forţează să consumăm „produse expirate” de genul celor de care vorbeam. Ai văzut-o la emisiunea lui Măruţă pe Simona Sensual care se lăuda k a fost olimpik la matematik??? Sugestiv, nu?

  7. Nautilus spune:

    Sper sa nu il / o jignesc pe Măruţă , nici pe Simona Sensual, dar, desi numele imi suna familiar, cred ca nu pot identifica personajele si e probabil sa nu le fi vazut niciodata. Nu ma prea uit la tv de cand eram in clasa a 11-a, mai exact urmaresc doar stiri, documentare si meciuri ( in ordine inversa )

  8. gabriella spune:

    Sincera sa fiu, nu pierzi nimic daca nu urmaresti astfel de emisiuni. Nici eu nu prea ma uit la televizor, dar cind ma uit si nu gasesc nimic interesant mai fac zapping. Atunci butonam telecomanda si am vazut-o pe Alexandra Dinu, fosta Mutu, care era invitata la emisiunea respectiva. 🙂

Lasă un răspuns

