Din ciclul “Cum să îmbătrînim frumos”!

on

Înainte de toate vreau să-mi scuzaţi stilul în care o să scriu, că nu mă caracterizează, dar simt nevoia să mă exprim liber, ca să zic aşa…

Se spune că, după o anumită vîrstă, mai ales cînd ajung să îmbătrînească, oamenii o cam iau pe cîmpii… Iar dacă mai au şi o pasiune care tinde spre fanatism rezultă nişte babe nebune sau nişte moşi ţicniţi.

Eu o să vă povestesc despre o babă din specia descrisă mai sus. Se numeşte Antonescu şi se prezintă ca fiind o maaaarreee iubitoare de cîini. La venerabila vîrstă de vreo 80 de ani este implicată în nu ştiu ce asociaţie de protecţie a animalelor. Nimic rău sau urît pînă aici, o să spuneţi, ba, dimpotrivă!

Dar, ia ghiciţi cum ajută aceaastă Briji Bardo de România animalele? Păi simplu: prin insulte, ameninţări şi  şantaj. Mai ales şantaj! Şi nu se încurcă, aşa, cu orişicine… Nuuu. Are o listă cu oameni cu funcţii înalte, implicaţi politic, pe care îi ameninţă de cîte ori nefericiţii au tupeul să nu îi dea „cotizaţia lunară”, care nu e foarte mare, vreo 20 de lei, şi pentru care madam eliberează, cik, şi factură… Însă, cotizaţia e doar de faţadă. Că, în afara ei, astora le mai pretinde şi numeroase servicii, cum ar fi să-i facă rost de o serie de materii prime şi materiale (alimente, materiale de construcţii etc.), iar dacă nu primeşte îi blesteamă, şi-i insultă şi îi ameninţă că se duce să-i denunţe pentru diferite chestii şi face ea în aşa fel încît să fie daţi afară. De altfel, placa cu datul afară o foloseşte cu toată lumea.

Se mîndreşte cu faptul că şi-a dat mama în judecată, dar se consideră un om credincios şi sufletist. Am întrebat-o de ce nu se agită măcar puţin şi pentru copii orfani. În fond, ei n-au nicio vină că s-au născut. S-a enervat şi mi-a raspuns că sînt copii de curve, merită să moară. A avut însă tupeul să-mi ceară să-i redirecţionez ce-i 2% din impozit către aociaţia ei de cîini. I-am spus că nu mă interesează, decît ei mai bine îi las la stat şi, ca să mă lase în pace i-am închis gura că o să-i redirecţionez către o organizaţie care se ocupă cu protejarea copiilor. Ştiam că o să tacă! Pentru ea, oamenii nu merită decît să moară şi să sufere, şi asta este „motivul pentru care ne dă Dumnezeu cancere şi boli”.

Acum se laudă că o să fie vizitată de un reprezentant de-al lui José Manuel Durao Barroso, presedintele Comisiei Europene. Mă întreb, oare astfel de oameni ce impresie lasă unor oficiali străini? Mai bună decît cea lăsată de rromi? Mă rog…

… bleaahhh!!!

Joy

3 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Nautilus spune:

    În general, animalele sunt mai uşor de iubit şi oamenii – mai greu.
    Dacă ţii la copiii orfani, ar trebui să ţii şi la baba asta „amabilă” şi la cerşetorii agresivi şi la infractorii de drept comun. Toţi sunt nimic altceva decât oameni. Poţi să ţii la ei ? E greu.

  2. gabriella spune:

    Poţi să ţii la un om care urăşte oamenii? Unii poate că pot.
    Faptul că am scris despre aşa ceva nu înseamnă, automat, că eu, la rîndul meu, îi urăsc…
    Eu pot doar, cel mult, să-i accept, dar nu pot să (mă) mint că aş ţine la ei… Să-i accept şi să-mi fie milă. Atît!
    Iar mie chiar îmi plac animalele, nu vreau să se înţeleagă contrariul.

  3. Nautilus spune:

    E greu să ţii la oameni, la cineva sau la ceva dincolo de simplul sentimentalism.
    Acesta din urmă e de obicei frumos şi sănătos, pentru că este firesc, natural.
    Dar tot ce este doar firesc poate degenera în forme aberante, „canceroase” – cum e în cazul pe care l-ai povestit.
    Trebuie să tindem spre supra-firesc, supra-natural – pentru a păstra integritatea şi frumuseţea firii.

Lasă un răspuns

