Diagnostic: şpăgită cronică!

on

Ok. Îmi dau seama că în ultima vreme mi-am cam lăsat frustrările să „zburde” libere pe blog. Iar blogul meu, săracul, nu este, n-a fost şi nici nu vreau să ajungă a fi vreodată un loc unde se adună toate plîngerile, lamentările şi nereuşitele mai mult sau mai puţin personale. Aşa că, promit că asta este ultima oară cînd vă mai obosesc cu lucruri negative. Dacă vreţi negativism găsiţi pe circa 90% dintre bloguri şi cam în 70% din media.

Vreau să mai spun doar atît: sîntem un popor de şpăgari, de mituitori şi de mituiţi, de lipsiţi de coloană vertebrală. Luăm şi dăm şpagă cu aceeaşi uşurinţă cu care cumpărăm o pîine atunci cînd ne este foame.

De ce am ales subiectul? Am plecat de la o discuţie surprinsă între doi colegi, dimineaţă, care abordaseră, printre altele, şi problema medicilor. Dar nu la ei fac referire acum, în mod special, ci la felul nostru de a fi, atunci cînd vine vorba de şpagă.

Este un cerc vicios, ştiu. În mintea noastră s-a înrădăcinat ideea că dacă nu dai şpagă în anumite situaţii nu obţii ceeea ce , în mod normal, ţi se cuvine şi fără să bagi mîna în buzunar. Am întîlnit oameni care dădeau şpagă chiar şi atunci cînd beneficiau de un serviciu pe care aleseseră să îl plătească, tocmai pentru a evita o astfel de situaţie.

Şi atunci, stai şi te întrebi: dăm şpagă pentru că, aşa cum stau lucrurile la noi, în momentul de faţă, nu se poate altfel în anumite situaţii, sau dăm şpagă oricum, oriunde, doar  pentru că, psihologic, ne dă impresia că avem un avantaj?

Şi întrebarea cea mai „grea”: credeţi că vom scăpa vreodată de acest obicei? 

Joy

Lasă un răspuns

