De te doare mintea…

on

Fragment dintr-o „epistolă” trimisă de un lider de sindicat, un adevărat clasic în viaţă, unui director!!!

„Asistam la un management psihologic prin care se vrea ca liderii de sindicat sa fie clone esopiene, concepute in zatul administratiei, avind o identitate de epigon sisific – intr-o mare a NISTILOR, niciodata recunoscuti ca PERSOANA, ca EU. In aceasta situatie va solicit – ca si invocare ontologica – sa renuntati la ratiunea cum ca “liderul” de sindicat este “tabula rasa” perpetuu, sigilat aprioric oricarei evolutii spirituale. Fara sa am pretentia unui antropolog insist asupra RESPECTULUI OMULUI ca entitate spirituala cu deschidere spre orice gnoza. Respectul nu trebuie sa fie determinat de spiritul de casta care, intr-un exces de zel, poate oricind sa duca la antropofogism social cu sfirsit nefast pentru ambele parti: sindicat-administratie.”

Rog puţinii cititorii ai blogului meu să-mi facă şi mie o analiză pe text, ca să nu mor… blondă!

Joy

4 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. elle spune:

    cunosc exemplaru 😀

  2. gabriella spune:

    ti-am zis sa-mi faci o poza, sa o atasez la articol… ar fi mai tare decit pozele de pe blogul Pitzipoancei… 🙂
    lumea care nu-l cunoaste nu intelege adevarata semnificatie a fragmentului si asta ma intristeaza tare…

  3. Lexa spune:

    Probabil ca cine a scris textul a studiat filosofia, stiintele comunicarii ori stiiintele umaniste. „Clone esopiene” adica niste caricaturi de oameni care imprumuta trasaturi din fabulele celebre. Esop a scris fabule, ergo expresia.
    „Zatul administratiei”… eh, se stie ca zatul e atat ceea ce a fost odata lichidul numit cafea, cat si ceea ce ramane dupa ce aceasta se consuma.
    „Epigon sisific” este o persoana care imita stilul lui Sisif. Mitul lui Sisif, se stie: cel care este condamnat de zei la o munca eterna – aceea de a urca un bolovan pe deal, pana la varf; pe pisc, bolovanul se rostogoleste la vale si Sisif este nevoit mereu a-l readuce pe culmea dealului.
    „Mare a nistilor” nu stiu cum sa explic, habar nu am ce este un nist.
    Mai departe, „niciodata recunoscuti ca persoana, ca eu”. Fiecare om are o anumita personalitate distincta, un anumit eu care il defineste. Nefiind recunoscut, adica oarecum i se neaga conditia de OM.

    „Invocare ontologica”. Iti spun, ca si licentiata in Filosofie, ca Ontologia este una din ramurile Filosofiei, este stiinta „ontos”-ului, adica studiaza existenta umana. Semnatarul epistolei invoca… stiinta existentei deci.

    „Tabula rasa” este o expresie latina. Inseamna a te naste cu „tabla goala”, in sensul de a te naste fara amintiri, cunostinte etc. Totul se invata, tabla se umple pe masura ce inaintam in viata. „Sigilat aprioric”, tot o expresie filosofico-existentialista. Adica inainte de experienta, ceva independent de experienta. Putin mai complicat, trebuie cautate referinte la Immanuel Kant.

    Omul nostru semnatar zice ca nu vrea ca liderul de sindicat sa fie considerat un om cu capul gol (adica prost, incult), care nu are experienta spirituala necesara pentru a i se acorda de catre ceilalti un statut umanizat. Adica vrea sa fie considerat om ca toti oamenii.

    Intr-adevar, omul este o „entitate spirituala”, doar suntem facuti din trup (materie) si suflet (spirit), „cu deschidere spre gonza”, in sensul de deschidere spre cunoastere, invatare, misticism.

    „Spiritul de casta” este spiritul de turma, specific societatilor inapoiate, care poate „duce la antropofogism”. Aici nu am inteles ce vrea sa spuna, probabil „antropofagism”, om ce mananca oameni a.k.a. canibal. Ah, dar e vorba despre un canibalism social, reprezentat de relatia „sindicalism-administratie”. In viziunea dansului, relatia dintre sindicate si administratie este una daunatoare, cel putin la nivel social.

    Sper ca ti-am raspuns nelamuririlor. Scrisoarea a fost probabil o satira, o impunsatura a unui om cult catre organele statului, care trateaza cetateanul ca si cum ar fi hartie igienica (m-am exprimat frumos).

  4. gabriella spune:

    Multumesc Lexa si bine ai venit pe blogul meu…
    Hai sa-ti explic: cel care a „scris” fragmentul de mai sus nu stie sa vorbeasca corect gramatical si nici sa lege doua propozitii intr-o fraza nu poate… Din pacate, este lider de sindicat si marea tragedie este ca, un asemenea de om, are „adepti” (n-am stiut cum altfel sa-i numesc pe cei care stau si se uita in gura lui). Nu ma intelege gresit: n-am nimic cu sindicatele, dar nici in comun, ca sa zic asa!
    Intr-un alt articol de-al meu scriam ca nu inteleg de ce prostii au adepti. Nici acum n-am gasit raspuns la intrebare si, probabil, n-o sa gasesc niciodata.
    Cit despre „Scrisoare pentru liceeni”, n-am putut sa nu ajut la transmiterea unui mesaj atit de puternic si de adevarat.

Lasă un răspuns

