Particular, doritor de locuinţă, “mulţumesc” Guvernului pentru programul “Prima Casă”

on

                   Subtitlu: Cumpăr garsonieră/2 camere

Scriam în urmă cu ceva vreme că vreau să-mi cumpăr o garsonieră. N-am reuşit nici pînă acum să-mi iau!

Atunci nu era criză financiară şi casele aveau nişte preţuri demne de cartea recordurilor. Dar românilor li se păreau fireşti şi făceau împrumuturi la bănci într-o veselie, inconştienţi că la scadenţă nu vor avea cu ce să plătească.

După ce a venit criza, cei ca mine, cărora nu li se părea normal ca o casă fără pretenţii în Bucureşti să coste cît o vilă într-o ţară occidentală, au sperat că lucrurile vor intra pe un făgaş cît de cît normal. Şi pînă mai acum o lună-două chiar se vedeau nişte schimbări în bine: preţurile se duceau în jos, oamenii nu se mai aruncau la împrumuturi şi băncile deveniseră mai rezervate în acordarea creditelor (parte şi din cauza lipsei de lichidităţi).

Am sperat astfel că nu peste mult timp o să reuşsc să-mi iau casă la un preţ real şi fără să mă îngrop în datorii.

Dar, în an electoral, în prag de alegeri, „minunatul” Guvern Boc sare în ajutorul tinerilor şi lansează Programul „Prima Casă”. Un mare bluf cu consecinţe mai mult decît negative, menit doar să umfle iarăşi artificial preţurile abia, abia intrate pe o pantă descendentă.

Dacă ţi-a mai rămas ceva dram de minte şi n-ai luat-o pe arătură de la atîta prostie venită de la ăi mari te gîndeşti că nu e logic ca băncile să acorde împrumut cu 5% dobîndă pe an în condiţiile în care la depunere oferă peste 5% dobîndă.

Consecinţa tîmpeniei: iar cresc preţurile pe la agenţiile imobiliare (apropo, fraţilor agenţi, voi din ce trăiţi că mi-e greu să cred că mai vindeţi ceva la ce preţuri aţi început iar să afişaţi în geamuri?).

Deci, în continuare aştept să văd pînă unde merge inconştienţa unora şi dacă cineva are de vînzare vreo garsonieră/apartament cu două camere, de preferat în sectorul 3 (Sălăjean, Titan, Macaralei, Ozana, Ambrozie, Rîmnicul Sărat), la un preţ real, nu nesimţit (că n-am de gînd să îmbogăţesc pe nimeni) aştept să îmi lase un mesaj pe blog. Exclus intermediari. Cumpăr şi direct de la dezvoltator, dar nu la un preţ SF.

Joy

Lasă un răspuns

