Povestea sufletului pereche şi a “vacii învechite”

on

                     https://i2.wp.com/www.ludimaginary.net/blog-photographe/images/img_auxAutres/Hold_Yourself_Together_by_genni.jpg

Acest articol se adresează femeilor. Bărbaţii n-au curaj să recunoască!

După o bucată (lungă) de vreme în care telecomanda televizorului meu a zappat doar pe posturile de ştiri şi de politică, ieri seară m-am hotărît să mă uit la un film. Nu vroiam ceva de calitate, doar un film prost, uşor de urmărit şi care să mă ajute să adorm la o oră decentă. Duminica mă ia somnul mai greu şi luni la muncă sînt ca un zombi pus să defileze la lumina soarelui.

Şi am găsit un film pe Acasă TV. Soft şi cu subiect tipic postului (love, love, love…). Habar nu am cum s-a numit sau cine erau actorii. Filmul a fost însă de un realism fantastic.

Eroina principală, angajată a unui post de televiziune, este părăsită de iubitul ei, coleg de serviciu cu ea, exact în momentul în care se hotărîseră să se mute împreună. Disperată, femeia care între timp pierde casa în care locuise singură cu chirie (ştiţi că majoritatea americanilor sînt chiriaşi), se mută în apartamentul altui coleg de serviciu, coleg care, l-a rîndul lui avusese o dezamăgire în dragoste.

Urmează o perioadă în care tot ceea ce tipa îşi doreşte este să-l vadă pe ticălos mort. Din cărţi află, cu stupoare, că masculii a 95% dintre speciile planetei sînt poligami, iar de la un fermier mai află că un taur nu „i-o trage” aceleiaşi vaci de două ori (scuze pentru limbajul plastic). Pe lîngă toate astea, vine să-i întărească argumentul poligamiei şi colegul de apartament care rulează prin aşternutul său o sumedenie femei, de fiecare dată altele.

De aici şi ideea „vacii învechite”, temă pe care eroina o va dezbate, sub pseudonim, într-o rubrică permanentă dintr-o revistă de bărbaţi. Subiect care prinde foarte repede la femei (bărbatul caută mereu o „vacă” nouă!!!), iar autoarea este invitată la cea mai în vogă emisiune TV pentru sexul slab, moderată de… şefa ei şi femeia pentru care fusese părăsită (şi ea, la rîndul ei, tot o „vacă învechită”, părăsită cîndva de acelaşi individ pentru eroina noastră).

Acceptă invitaţia la emisiune, iniţial printr-o legătură telefonică în direct, însă o scenă de familie o determină să îşi dezvăluie identitatea. Sora ei, care era internată în spital din cauză că pierduse o sarcină, primeşte un compliment de la soţul său, care, deşi copleşit de drama pe care o trăiesc amîndoi, are puterea să-şi vadă soţia ca pe o femeie superbă.

Şi atunci înţelege că, de fapt, „taurii” nu sînt decît nişte „boi” laşi (probabil proporţia de 95% se păstrează, aş adăuga eu!), însă există şi bărbaţi care au curajul să-şi vadă iubita drept o femeie perfectă, mai ales în situaţii dramatice. Iar asta este o motivaţie suficient de puternică să lase în urmă trecutul şi să meargă mai departe.

Ca orice femeie, am trăit etapa „vacii învechite” chiar de la cel care îmi ceruse să ne mutăm împreună, dar, pe urmă, am avut norocul să trăiesc şi varianta a doua. Tot ce contează este să ai încredere în tine şi să înţelegi că dacă pierzi un bou nu este sfîrşitul lumii, ci doar un nou început.

Joy

Lasă un răspuns

