“Şefu’, da’ eu cum dirijez circulaţia dacă n-am permis?!”

Întîmplarea asta este cît se poate de reală şi s-a petrecut cam aşa:

O cunoştinţă de-a mea, care se întorcea în Bucureşti cu maşina, ia de pe drum un poliţist comunitar care făcea autostopul. La puţin timp după ce  se urcă în maşină, omul simte nevoia de dialog:

– Doamnă, mă scuzaţi că vă bat la cap cu problemele mele, dar, dacă nu vă supăraţi, aş vrea să vă întreb şi eu ceva?

Tipa, amabilă şi vorbăreaţă din fire (avocat de profesie), îi spune că nu o deranjează, ba dimpotrivă, iar omul, luminat la faţă, începe să-şi spună păsul:

Doamnă, eu lucrez la poliţia comunitară a sectorului … . De vreo săptămînă, şeful meu ne-a trimis în intersecţii să dirijăm circulaţia. Asta e treaba celor de la Circulaţie, nu a noastră, dar pentru că ei sînt puţini şi nu mai fac faţă, acum ne obligă şi pe noi să facem treaba asta. Pe mine nu mă deranjează, că ori că stau pe străzi şi prin parcuri şi patrulez, ori că stau în mijlocul intersecţiei, tot în frig şi ploaie stau. Şi oricum, ordinul se execută nu se discută. Alta e problema mea: eu dacă nu am permis de conducere, cum dirijez???

Pe tipă o apucă instantaneu un rîs cu lacrimi, iar omul îşi continuă stingherit povestea:

– Eu nu am făcut şcoala de şoferi şi n-am permis de conducere. Cum pot eu să-mi dau seama cînd să ridic mîinile în intersecţie şi cînd să le las jos?…

http://angelzori.files.wordpress.com/2009/09/intersectie1.jpg

Cuvintele sînt de prisos… Pe viitor, dacă  o să aveţi norocul să vă petreceţi juma’ de zi în intersecţie la Lizeanu sau la Răzoare, unde cu multă rîvnă un agent îşi freamătă braţele şi fluierul, dar se circulă ca un rahat, să fiţi mai indulgenţi şi să-i înjuraţi… şeful, nu mama!

Joy

Un comentariu Adăugă-le pe ale tale

  1. Alexandra spune:

    Vai! De tot hazul… Il inteleg pe saracul, ce legatura are politia comunitara cu cea rutiera?! Ca si cum ar trimite un detectiv criminalist sa ancheteze modul in care se macina graul la moara…

    Apreciază

Lasă un răspuns

