A uita, uitare…

A ştii să uiţi este mai mult un noroc decît o artă! (Baltasar Gracián y Morales)*

https://i0.wp.com/www.blur.ro/imagini/images/20071112233909_dsc_3103_w.jpg

Cît de frumoasă ni s-ar părea viaţa dacă am avea capacitatea să ştergem din mintea noastră, ca şi cum am da cu un burete imaginar pe o tablă la fel de imaginară, lucrurile de care nu vrem să ne mai aducem vreodată aminte. N-ar fi grozav să poţi uita întîmplările urîte, oameni care te-au făcut să plîngi sau, pur şi simplu, nimicurile care îţi umplu inutil memoria?

Ceva în noi, adăpostit undeva prin creierul nostru, să separe amintirile plăcute de cele neplăcute şi să le şteargă pe cele din urmă. De cîtă suferinţă am fi atunci scutiţi!

Ar dispărea, ca prin farmec, amintirile legate de toţi cei care ne-au rănit, care ne-au înşelat aşteptările  şi pentru care ne-am irosit în zadar lacrimile şi liniştea. Ne-am aduce aminte atunci numai de lucrurile frumoase din viaţa noatră, doar de clipele fericite şi de cei dragi.

Nu ne-am mai raporta la eşecuri, la dezamăgiri, la neîmpliniri.

Poate că, în felul acesta, nu s-ar mai aduna în inimile noastre atîta venin, nu i-am mai răni, doar de teamă să n-o facă ei primi, pe cei care ne iubesc  şi nici n-am mai rămîne impasibili la sentimentele celorlalţi.

*

*                     *

Nu i-am uitat nici pe Al Phagora, Ana Usca, Blog de prost, Mariciu, Caius, CharmBracelet, Consiliul Naţional al blogosferei, Cosmin Ştefănescu, Daniel Seraphim, Dansând cu vorbele, Dispecer blogosferă, Fata din vis, Gabriela Savitsky, Geeo, Iarna tu eşti marea mea, Ioan Usca, Link-Ping, Vai România.

*(n. 8 ianuarie 1601 – d. 6 decembrie 1658; a fost un călugăr iezuit, erudit, gânditor stoic, moralist şi prozator spaniol din perioada epocii de aur a barocului. Alături de Francisco de Quevedo, a fost reprezentant de seamă al conceptismului.)

Joy

10 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Mariciu' spune:

    Frumos.
    🙂

    Eu sunt adeptul „iert dar nu uit”..

    1. gabriellajoy spune:

      Asa eram si eu… Acum nu mai iert si nu uit! 😉

  2. gabriela spune:

    uitarea sau iertarea nu sunt ,aproape niciodata, sinonime cu rezolvarea problemelor. Intamplarile negative din viata au darul de a ne face sa apreciem lucrurile bune care ni se intampla. Exista undeva, in univers, o balanta care echilibreaza binele si raul.

    1. gabriellajoy spune:

      asa e, dar sint si oameni care nu pot trece peste anumite intimplari mai putin frumoase din viata lor sau care vor sa uite anumite episoade din viata lor… uite, de exemplu, o victima a unui viol… e o trauma, poate daca victimei i s-ar sterge din memorie aceasta intimplare nefasta, viata ei ar fi alta… nu stiu, zic si eu… oricum, e o tema utopica 🙂

  3. gabriela spune:

    sunt multe intamplari in viata care te marcheaza profund. Chiar si un divort, un esec sau un accident. Daca ai uita ce ti se intampla rau, nu ai invata nimic din experienta negativa. Si ai trece prin aceleasi situatii, in mod repetat.

    1. gabriellajoy spune:

      mi-a dat cineva comentariul asta pe Facebook 🙂 uite, redau raspunsul meu cu copy/paste: „m-am gindit si eu la asta cind am scris… e un risc, e adevarat, dar tine cont ca viata nu e algebra ca rezultatul sa fie, musai, acelasi… pot interveni atitea… stiu, suna utopic si naiv articolul, dar dincolo de naivitatea lui, mesajul meu este ca ar trebui sa „invatam” sa uitam lucruile care ne dor… citi nu se concentreaza pe trecutul mai putin frumos, scapa din vedere prezentul si-si rateaza, astfel, viitorul?”

Lasă un răspuns

