Am învăţat din lacrimi…

Care este lecţia de viaţă pe care ai primit-o şi care te-a marcat cel mai mult, pozitiv sau negativ? A mea este următoarea:

Am învăţat că acolo unde există interes, nu există prietenie!http://ssccop15.files.wordpress.com/2010/04/trust.jpgAm învăţat asta după o experienţă dură, tristă şi urîtă. Am înţeles că prieteniile nu se nasc peste noapte, că ai nevoie de timp ca să consolidezi o relaţie, indiferent de natura ei, că cel mai bun test care probează tăria unei legături este o situaţie dramatică şi că, dacă cineva este lîngă tine atunci cînd eşti „pe val”, nu-i obligatoriu să fie lîngă tine şi cînd ajungi „la apă”. Dimpotrivă, poate fi primul care să-ţi întoarcă spatele, sau poate fi chiar cel care te-a ajutat să te „scufunzi”.

Am învăţat că oamenii binevoitori nu sînt întotdeauna şi buni, că cei care te ajută, nu o fac întotdeauna benevol şi că zîmbetele nu ascund mereu intenţii curate. Am învăţat că dacă cineva inspiră milă, nu-i neapărat neputincios şi că cei cu adevărat suferinzi nu cerşesc, ci procedează exact invers, îşi păstrează în primul rînd demnitatea şi încearcă să reuşească singuri!

Am învăţat că persoanele în aparenţă respingătoare, pot avea un suflet frumos şi că cei „estetici”, pot fi putrezi în interior. Am învăţat că, deşi arată bine la raft, nu contează niciodată ambalajul, ci contează întotdeauna doar calitatea mărfii.

Este foarte important să vezi dincolo de aparenţe, să ai această capacitate, să încerci să ţi-o dezvolţi şi să crezi în instinctele tale. Contează foarte mult să ai încredere în tine!

De asemenea, contează la fel de mult şi ce spun ochii unui om… Nu degeaba ochii sînt oglinda sufletului! Atunci cînd vrei să verifici o afirmaţie a unei persoane, uită-te cu atenţie la ce transmit ochii acelei persoane în momentul în care încearcă să te convingă de ceva.

Am învăţat din lovituri, din lacrimi şi din dezamăgiri. Dar astea sînt cele mai bune lecţii pe care viaţa ţii le poate oferi… Şi nu încerca să te întrebi de ce, dacă ai primit o dată o lovitură, viaţa îţi repetă „surpriza”: se întîmplă doar pentru că tu, de fapt, n-ai reţinut nimic din lecţia primită prima oară!

Şi, repet, nu uita să ai încredere în tine: Dumnezeu nu-ţi dă niciodată mai mult decît ai putea tu duce!

Aşa că, spune-mi, care crezi că este lecţia vieţii tale şi cam ce-ai învăţat tu din ea?

Joy

Lasă un răspuns

