Istoria nu se repetă, greşelile da!

https://gabriellajoy.files.wordpress.com/2011/03/photography_quote_by_skeletonhorror-png.jpg?w=300Nu istoria se repetă, ci greşelile pe care oamenii le fac

Habar n-am unde am citit fraza aceasta. Însă ştiu că, undeva am mai văzut-o  scrisă. Şi mai ştiu că, din rîndurile mele n-o să înţelegeţi mare lucru, pentru că sînt extrem de personale, dar trebuie să le scriu!

Azi mi-au revenit obsesiv în cap cuvintele de mai sus. Aşa cum îţi revin în minte, uneori, versurile unui cîntec pe care l-ai auzit la un moment dat şi căruia nu i-ai dat prea mare importanţă la acea vreme. Iar pe urmă te bîntuie, pur şi simplu.

Cum s-a întîmplat?

Am stat azi, timp de cîteva minute, la o discuţie cu un om, o să-i zic dl. V, pe care eu îl plac destul de mult. Nu mi-a făcut niciodată niciun bine într-un mod deosebit, nu mi-a oferit nicio favoare, deşi avea (şi încă are) puterea să o facă dacă i-aş cere-o. O singură dată m-a ajutat să ajut pe cineva. Atît.

Îl plac pentru că e un om bun, un partener de dialog excelent şi o persoană care a rămas modestă în ciuda funcţiilor şi influenţei pe care le-a avut de-a lungul timpului. Nu e nimic sexual în sentimentele mele. Este genul de senzaţie pe care o ai atunci cînd lîngă tine se află un prieten apropiat, deşi distanţa de vîrstă între noi e considerabilă.

Dl. V a trecut recent prin nişte experienţe care l-au făcut să-şi analizeze viaţa într-un mod mai profund  şi să-şi cîntărească „prietenii” cu mai mare atenţie. Şi azi ne-am amintit de vremurile cînd eu l-am cunoscut. Era înconjurat de nişte oameni absolut nocivi. N-o să intru în amănunte. De unii a scăpat singur, de alţii conjunctural.

Cei de care n-a reuşit să scape, l-au trădat şi i-au întors spatele într-un moment critic, iar acum roiesc în jurul celui care i-a luat locul. Sînt genul de oameni de nimic care trădează pe oricine, dar care pozează în fidelitatea întruchipată. Şi, culmea, o duc de fiecare dată bine! Asta mă face să fiu convinsă că-l vor trăda şi pe cel al cărui fund îl pupă acum, pentru că şi acesta face exact greşelile d-lui. V. În plus, e şi mai tînăr, mai neexperimentat în relaţiile interumane, mai impulsiv şi foarte orgolios, dar, la rîndul său, e o persoană de treabă. Ca o paranteză, mie cei doi mi se par izbitor de asemănători, dar asta e doar o părere personală.https://i2.wp.com/hillaryjohnson.typepad.com/photos/uncategorized/2007/05/26/mistake.jpg

Dacă şi-ar schimba anturajul, dacă n-ar repeta greşelile d-lui. V, lucrurile ar putea lua o turnură nouă. Aşa, am bănuiala că toată povestea de acum va avea acelaşi final, chair dacă personajul principal s-a schimbat. Acţiunile sale, faptele şi oamenii pe care şi i-a oprit în jurul său, vor creiona finalul.

Şi dacă înainte nu-mi permiteam să abordez subiectul cu dl. V, acum discutăm foarte deschis şi detaşat despre asta în rarele momente în care ne vedem. Şi chiar ne amuzăm… Deşi unii dintre trădători mi-au făcut şi mie mult rău la un moment dat, iar asta doare şi nu se uită uşor.

Joy

Lasă un răspuns

