S-a modernizat ENEL, acum pozează contoarele. Smile!

https://i0.wp.com/www.ziaremondene.ro/files/photos/big/65/30065/contor_electric.jpgDacă încă vă mai întrebaţi pe unde o fi toată energia aia pe care o consumau înainte de 89 marii giganţi industriali, aflaţi că o parte din mister s-a dezlegat: conform celor mai recente dotări ale ENEL, eu, pe persoană fizică, care este, am consumat în trei luni peste 5000 de kwh!!!!! 

Pînă mai ieri, lucrurile decurgeau firesc atunci cînd venea vorba de plata energiei electrice. Angajatul de la ENEL îmi lăsa plicul cu factura la cutia poştală de la bloc, apoi, după cîteva zile, venea la uşă şi-mi încasa banii. Iar o dată la trei luni citea contorul şi nota într-un carneţel consumul. În dăţile în care nu mă găsea acasă, estima. Niciodată n-am avut probleme, chiar dacă factura mea e consistentă lunar: sînt o risipitoare, recunosc!

Lucrurile au rămas cam la fel, cu o mică mare diferenţă. Compania s-a modernizat şi l-a dotat pe angajat cu un aparat, în care acesta trece kilowatii consumati de clienti şi trage şi-o poză la contor (cu acelaşi aparat, multifuncţional se pare!).

Aparatul de măsurat este „minunat” şi azi i-a arătat omului un consum de doar 5000 de kwh, diferenţa între cifra citită şi cea estimată. E adevărat că nu citesc la lumînare, ecologiştii ar avea motive să mă urecheze că nu-s de partea lor cînd vine vorba de confortul propriu, dar, de obicei, depăşesc cifra de 200 nu de 5000 şi factura îmi vine cam un milion de lei vechi pe lună.

https://i2.wp.com/www.prhs.k12.ny.us/fac/baumelh/Grade%205%20documents/History%20of%20Tech/G5%20website/Caveman%20FIRE.gifDacă omul nu era vigilent şi nu-şi dădea seama ce a înregistrat „tehnica modernă” pe ecran, acum eram în drum spre bancă să contractez un credit baban cu care să acopăr o factură demnă de un mare consumator de energie. Creditul probabil l-ar fi terminat de plătit nepoţii, care m-ar fi înjurat straşnic pentru că n-am ales să trăiesc în peşteră.

Trăiască progresul!

Joy

Lasă un răspuns

