Metamorfoze

on

Cuplul modern.

E dimineaţă. Mă tîrăsc spre serviciu. Cartea din geantă mi s-a terminat de vreo două zile şi, pentru că uit s-o schimb, îmi frec smartfonul de plictiseală. În metrou, singurul scaun liber din vagon, pe care îmi atîrnă o parte din bagaj şi un colţ de la haină, e cel de lîngă mine. După anunţul de închidere a uşilor pe la Mihai Bravu, un cuplu se repede spre scaun. Amîndoi sînt grăbiţi, nerăbdători, mai să se arunce pe lucrurile mele. Abia am timp să mi le retrag. GREVA DE AVERTISMENT - METROU

Se aşează, ia o gură de cafea din termosul pe care îl ţine în mînă, după care EL ridică ochii către EA şi-i spune cu o voce suavă: „Mă scuzi!”. La Piaţa Unirii, EA coboară, EL nu. O pupă, îi urează o zi bună, apoi se despart.

Cedează… scaunul.

E după-amiază. Mă duc spre casă, tot cu metroul. Am avut nişte treabă şi am ocolit puţin. Frec smartfonul  din lipsă de carte. La Obor urcă un bătrîn. După felul în care este îmbrăcat a fost un domn la viaţa lui. Nu este foarte sigur pe picioare, tremură puţin. O tînără de lîngă uşă, care stă pe scaun, îl observă, se ridică şi-i cedează locul.

Preţ de jumătate de staţie, bătrînul îi mulţumeşte, în picioare, şi o felicită. În ochii mei apare o mirare imensă la firesc. Nu-mi cred ochilor şi urechilor cît de impresionat este domnul în vîrstă de gestul fetei. Probabil, nu i s-a mai întîmplat lucrul ăsta de multă vreme. La Piaţa Muncii se eliberează un scaun lîngă el. O strigă pe fată, îi arată locul liber şi o invită să se aşeze. Ea acceptă, chiar dacă următoarea staţie e capăt de linie. Îşi zîmbesc.

*

*      *

Sînt bucăţi din normalitatea de azi: becaliană şi capatoasă.

Aia e. Nu trece cu aspirină.

Joy

Lasă un răspuns

