Scrisoare deschisă de la stomacul tău!

Azi am primit un mail bestial şi vreau să-l împărtăşesc cu voi. Fiindcă sînt absolut convinsă că trebuie neapărat să citiţi rîndurile următoare şi, mai ales, pentru că sînt sigură că o să vă placă la nebunie.

„Cîteva reguli pe care e bine să le respecţi dacă vrei să-ţi fiu prieten: 

1. Hrăneşte-mă de trei ori pe zi şi respectă orele, pentru că eu sunt reglat ca un ceasornic şi-mi place să primesc ce vreau, la orele la care vreau. Bunăoară, dimineaţa, la prînz şi seara. Şi… dimineaţa nu este ora 9.00, ci ora 8.00, pentru cei care nu înţeleg de ce iese soarele aşa devreme. full-tummy

2. Păstrează un interval de cinci pînă la şase ore între mese ca să-mi dai timp să mă reglez şi să diger ce mi-ai dat să mănînc, indiferent chiar „de ce” sau „de cît” mi-ai dat să mănînc. 

3. Dă-mi cel puţin doi litri de lichide să beau pe zi. Fii rezonabil şi înţelege că ciorba, cafeaua şi sosurile nu sînt lichide. Dacă nu-ţi place apa (pe care totuşi ţi-o recomand!), încearcă măcar să nu mă otrăveşti cu chestii carbogazoase şi bea sucuri naturale. 

4. Lasă-mă cu mîncatul seara. Am spus trei mese pe zi, fă un calcul rapid şi vei observa că ora maximă la care ai putea să serveşti cina este 19, deci scuteşte-mă cu alte ore obosite. 

5. Uită de ronţăiala dintre mese. Citeşte nişte studii şi vei afla că orele cele mai periculoase pentru organism sînt 10.00 şi 15.00 (adică fix între mese), deci nu te amăgi că, dacă mănînci un covrig sau un croissant, nu se pune. Ba se pune. Ţi-am cerut cinci ore între mese. Lasă-mă să-mi fac treaba şi să diger mizeriile pe care mi le-ai servit la masa de prînz. 

6. Nu poţi să respecţi orele sau regulile de mai sus? Atunci fă măcar bine şi dormi un pic, că am şi eu limitările mele, şi nu prea mă pricep să mă menţin în formă dacă nu am de unde să-mi trag energia. 

7. A, să nu uit, cafeaua nu e bună pentru nimeni, alcoolul nici atît, dar dacă tot vrei să mă enervezi cu ele, bea-le în cantităţi cumpătate. 

8. Hrăneşte celula, nu stomacul. Mănîncă pentru a-mi da elementele nutritive de care am nevoie ca tu să poţi fi în formă pe parcursul întregii zile. Dă mîncării un gust plăcut, nu zice nimeni să nu te delectezi cu chestii bune la gust, dar adu-ţi aminte că lucrurile hrănitoare nu sunt neapărat cele mai complicat gătite.

 9. Nu mă deranjează dulciurile, poţi să balotezi cîte vrei. Nu mă deranjează pîinea, e bună şi ea la ceva, nu mă deranjează sosurile sau prăjeala. Nu uita însă că dacă vrei să ţi le diger, o să-mi ia de două sau trei ori mai mult timp decît pentru un fruct sau o salată. Şi cît timp eu sunt ocupat să diger cartofii prăjiţi sau shaorma, tu nu vei fi alimentat cu energie, pentru că eu voi fi concentrat aproape în întregime să scap de balastul din stomac. 

10. Noaptea să ştii că şi eu dorm. Dacă ai senzaţia că-mi face plăcere să ronţăi la mîncarea pe care mi-ai basculat-o tu la cina festivă de la ora 22:00 în loc să dorm te înşeli. Prefer să fac ordine prin corp şi să te pun în formă pentru a doua zi ca să poţi să dai randament maxim. Aşa, mă enervez mai tare şi îţi împart toate caloriile alea de la Revelion care pe unde mi se năzare şi nu mai am nici un chef să fiu ordonat. 

 Uite aşa!”

Nu-i aşa că are dreptate, săracul?

Joy

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s