Politică de maidan

Astă vară, cu o săptămînă înaintea alegerilor locale, am întins-o la mare. Premeditat şi fără nicio ezitare. Se apropia ziua mea de naştere şi, după foarte mulţi ani de agitaţie, în care orice vacanţă se transforma, inevitabil, în alte ore de muncă, tot ce vroiam era ca, în anul ăla, aniversarea să mă prindă cu picioarele pe nisipul fierbinte, cu marea-n faţă şi cu gîndurile aiurea. Scăpam nu doar de balamucul de la serviciu (schimbările politice atrag după sine, la locul meu de muncă, o întreagă nebunie), dar scăpam şi de agitaţia din Capitală (care-mi lipseşte cînd nu sînt acasă, dar pe care, paradoxal, ajung s-o urăsc de cele mai multe ori cînd sînt acasă).

4
Mazăre în campanie! (iunie 2012, cu o săptămînă înainte de alegeri)

În timpul minivacanţei, m-a sunat un amic, care nu ştia că-s plecată, să vorbim fix despre unul dintre motivele care-mi determinaseră „fuga”: pe cine  văd eu primar în Bucureşti şi dacă nu mi se pare o alegere bună Nicuşor Dan. Părerea mea despre candidaţii de atunci la funcţia de primar se află pe blog (Votează un clovn pentru Bucureşti!), n-o reiau, şi mi-am luat, la vremea respectivă, un potop de înjurături de la postacii preaindependentului. La articol, drept mărturie a insistenţei sale, am şi un comentariu de la amic (Alin se numeşte).🙂

I-am explicat amicului, cu lux de amănunte, aversiunea mea faţă de culoarea por(n)tocalie şi adepţii săi, i-am spus că Nicuşor îmi miroase a lup pedelist în haine de miel independent şi că programul lui e jalnic şi rupt de realitate, că nu-mi place struţo-cămila numită USL, fiindcă are PSD în componenţă, iar tot ce atinge PSD pute a hoit, că mi-a mai rămas încă o afinitate (minusculă, ce-i drept) pentru doctrina liberală, nu şi pentru liderul lor, că sînt în vacanţă şi că în acea clipă mi se cam rupe fix de subiect, că mă întorc în ziua votului şi că voi merge să votez, să stea liniştit în privinţa asta, dar că, pînă atunci, chiar nu mă pasionează treaba asta şi nu vreau să mă gîndesc deloc la ce voi face.

În fine! Au trecut alegerile din vară, au venit cele din iarnă. Culoarea politică în ţară se schimba, părerea mea rămînea aceeaşi. Respingeam în continuare orice era portocaliu, nu mai suportam combinaţia roşu-galben (tot un portocaliu, sic!), iar movul îmi place doar pe ţoale, nu în politică, şi să nu fie în exces. Afinitatea pentru galben simplu, diluat în combinaţie, murise şi ea între timp.

Cu toate astea, am fost şi de data asta să votez.

Deşi votez mereu, sînt, evident, absolut scîrbită de tot ce se întîmplă pe scena politică, asemeni celor mulţi, sătui să mai fie minţiţi sistematic de nişte oameni de nimic. E clar că jocurile politice se fac şi fără susţinerea mea, cantitatea neglijabilă, şi întotdeauna ca pe maidan (cel mai jmecher face legea), însă cel puţin eu am azi satisfacţia că votul meu n-a ajuns nici la PDL, nici la USL, nici la UNPR, nici la PPDD, PRM sau plm, care-or mai fi. Însă da, a ajuns la un partid, pe care nu-l voi dezvălui. Pot să spun doar atît: e un partid mic în România, dar foarte puternic în Parlamentul Europei. Şi motivul pentru care am votat un partid, a fost acela că eu sînt de părere că politica bazată pe doctrină şi principii are un rol important într-o societate sănătoasă, iar treaba aia cu tehnocraţii sună ca şi cum ai pune pe picioare un bordel în care toate fetiţele sînt, în prima zi, virgine. Cel puţin, deşi politica este o curvă, mă gîndesc că, asemeni oricărei curve experimentate, poate oferi şi satisfacţii dacă o laşi să-şi facă meseria.

E la fel de adevărat că-i foarte greu să te decizi în ce partid să ai încredere şi pe cine să susţii. Mai ales dacă nu eşti implicat politic. Însă e aşa de simplu să nu dai iarăşi votul tău celui care te-a trădat atunci cînd a fost la putere.

Oamenii nu se schimbă, să ştii! E ca în dragoste: dacă ai fost minţit şi înşelat, cum poţi să mai acorzi încredere persoanei care ţi-a făcut rău?

În fond, în ambele situaţii, e vorba de acelaşi lucru: de viaţa ta!

Joy

One Comment Adăugă-le pe ale tale

Lasă un răspuns

