Modificarea Legii referendumului sau cum să-ţi dai singur cu tesla în ouă!

on

Nu mă pricep la politică mai mult ca la fotbal, iar la fotbal nu mă pricep aproape deloc. Adică, ştiu regulile jocului şi pot să-mi dau seama de ce se întîmplă pe teren dacă văd un meci la teveu (asta dacă aş avea răbdare să belesc 90 de minute ochii la ecran), dar cine – la ce echipă joacă, cine – pe cine antrenează şi clasamente, scoruri, socoteli, pe-astea nici nu le ştiu şi nici nu mă pasionează să le aflu.

În fine! Cam aşa stau şi la capitolul politică.

PqZoIultQX-lJ-BRFz0V_g
Sursa foto: cartoonmovement.com

La munci, printr-o liniuţă de la Atribuţii, vîrîtă-n fişa postului, zilnic trebuie să fiu la curent cu ştirile care apar în mass-media despre compania pe care cu onor o slujesc. Şi aşa, rumegînd zilnic ştiri, mă pun la curent şi cu tot ce mişcă în lumea mare, trecînd prin toată gama de informaţii, de la cele mondene la cele sociale, şi de la economice la politice.

După chiloţii mondenistelor şi amantele fotbaliştilor, subiectul cel mai interesant de dis(e)cutat în birou, dimineaţa la cafea, este politica. Aşa se face că am devenit şi la capitolul ăsta un mic comentator de pe margine, însă, la fel ca în cazul fotbalului, nu am reuşit să mă transform într-o fană, ba dimpotrivă.

De-a lungul timpului (recent), unul dintre subiectele larg discutate în birou a fost, bineînţeles, referendumul de demitere a preacinstitului hăhăitor, amator de Logan şi whisky. Şi n-am dezbătut într-atît actul în sine, cît bîlbîiala opoziţiei, pe care o ştiţi cu toţii şi n-are rost s-o reiau.

Iar azi, surpriză! Pe toate site-urile de ştiri, cu litere de-o şchioapă, scrie: Legea Referendumului, adoptată de Camera Deputaţilor. Preşedintele, mai uşor de demis!!!

Repet: eu nu mă pricep la politică. Aşa că, următorul comentariu (lung) nu se vrea decît o încercare de luminare a mea, a omului nepriceput care vede toată povestea asta dintr-un unghi de vedere diferit.

Logică în patru paşi simpli:

1. Treaba asta cu referendumul şi pragul electoral a devenit o obsesie a ăstora aflaţi acum la putere, după cacialmaua aia din 2012, cînd struţocămila numită useleu n-a fost în stare să-l deie jos pe Pazvante.

De atunci a trecut aproape un an. Azi, Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat proiectul de lege privind modificarea Legii referendumului, în sensul stabilirii unui cvorum de participare de 30% din numărul persoanelor înscrise în listele electorale şi a unui cvorum de validare egal cu majoritatea voturilor valabil exprimate, dar nu mai puţin de 25% din numărul persoanelor înscrise în listele electorale, pentru toate tipurile de referendum.

Aţi priceput ceva din treaba aia bolduită? Bun! Nici eu, aşa că nu vă faceţi griji. Da’ ne explică tot ea, presa, că, după modificare, preşedintele va fi mai uşor de demis.

2. Jale mare în tabăra lu’ PDL, UDMR şi PP-DD, care a ţîpat că nu e de acord şi că va contesta treaba asta la Curte (la aia Constituţionala), pe motiv că primarii sau preşedinţii de consilii judeţene ar putea fi demişi cu doar 25% din numărul de voturi exprimate. Paranteză: probabil ăştia şi-ar fi dorit mandate pe viaţă, dar nu comentez asta acum!

Bucurie mare în tabăra cealaltă, mai ales la PSD.

3. Acum, să ne întoarcem la origini, adică la mandatul de preşedinte, care ştiţi că e pe cinci ani.

Al lui hăhăilă expiră anul viitor, undeva pe la 21 decembrie (cred!), dacă nu apare ceva neprevăzut între timp. Teoretic, cel puţin, treaba asta cu noua lege a referendumului în cazul său e cam tardivă, fiindcă ce mi-e cinci, ce mi-e patru ani jumate, răul s-a produs deja. Plus că, dacă nu se schimbă Constituţia în favoarea sa, ăsta e ultimul mandat.

4. După logica votărilor de pînă acum din România, următorul şef de stat va fi de la PSD.

CONCLUZIE/GHICITOARE: Cine va putea fi mai uşor de demis?

Joy

Lasă un răspuns

