O lecţie…

on

… scurtă. Dar folositoare!

Oamenii NU sînt de încredere.

De cele mai multe ori în viaţă, nu te poţi baza pe nimeni. Şi nu fac afirmaţia asta pentru că noi, oamenii, am fi o rasă de trădători. Pur şi simplu, nu sîntem de încredere pentru că avem slăbiciuni. Nefiind perfecţi, dezamăgim. Nu întotdeauna din sau cu răutate. Dezamăgim pentru că, de multe ori, punem pe primul plan binele personal. De teamă, de nevoie, din dorinţa de mai bine, din orgoliu, din prostie, din cîte şi mai cîte motive, dezamăgim.

Mi s-a întîmplat (şi sigur ai trecut şi tu prin experienţa asta!) să ajut anumite persoane, care, în semn de mulţumire, mi-au promis acelaşi sprijin necondiţionat atunci cînd voi avea nevoie. Şi care, nu doar că nu mi-au fost alături cînd le ceream sprijinul promis, ba chiar ajungeau să mă evite de teamă să nu le bat obrazul. Şi aşa, mă vedeam în situaţia de a găsi singură rezolvare la problemele mele. Ceea ce, pînă la urmă, s-a dovedit că nu a fost deloc un dezavantaj pentru  mine. Ba dimpotrivă: (îmi) demonstram că pot şi îmi dădeam seama şi cine îmi este prieten!z

Iar din povestea astea am învăţat două lucruri:

1. Singurul om pe care mă pot baza sînt eu.

2. Nu oferi ajutor cuiva atunci cînd îi rezolvi tu problema. Îl ajuţi doar atunci cînd îl susţii şi îl încurajezi  să-şi rezolve problema singur. 

Spunea cîndva o doamnă* frumoasă: Ţine minte, dacă ai vreodată nevoie de o mînă de ajutor, vei găsi una la capătul braţului tău. Pe masură ce creşti, vei descoperi că ai două mîini. Una pentru a te ajuta pe tine, cealaltă pentru a-i ajuta pe ceilalţi.

Avea dreptate! Iar lecţia asta am învăţat-o rezolvînd problemele altor persoane. Persoane care, mai apoi, m-au dezamăgit.

*Audrey Hepburn

Joy

Lasă un răspuns

