Vot de blam politicii româneşti!

Duminică mă duc la vot. Aşa cum am făcut de fiecare dată de cînd am acest drept. Fiindcă, da, este un drept, nu o lozincă.

Trist este că, nici de data asta, nu am nicio opţiune. Nici în anii trecuţi nu am avut, votînd mereu răul cel mai mic. Un compromis nenorocit!

Am înţeles, însă, că schimbarea unei mase, în bine sau în rău, pleacă întotdeauna de la schimbarea individuală. Şi că nu poţi alege mereu acelaşi lucru ca apoi să aştepţi, miraculos,  să se schimbe ceva.

rPoate că nu aţi înţeles un lucru: duminică avem de ales între aceleaşi partide pe care le tot alegem de 25 de ani încoace, între aceiaşi politicieni. Urmînd ca, timp de cinci ani de acum încolo să aşteptăm o schimbare. Evident, în bine!

Pe de o parte avem de ales un partid de stînga, PSD, cu sateliţii din jurul său: partidul lui Vadim, partidul lui Dan Diaconescu, o aripă liberală, deci de dreapta, recte partidul lui Tăriceanu (de a cărui verticalitate daţi-mi voie să mă îndoiesc).

De cealaltă parte, putem vota o alianţă de dreapta – ACL, formată din PNL şi PDL, susţinută de independenta Macovei şi de maghiarii lui Kelemen Hunor de la UDMR şi, poate, de o parte din susţinătorii Udrei (care mie, personal, mi se pare la fel de duplicitară precum Tăriceanu şi pe care o văd, la o adică, făcînd alianţă cu PSD pentru cîteva funcţii).

PSD înseamnă Iliescu, Năstase, Hrebenciuc, Mazăre, tata socru Ilie Sîrbu ş. a., baroni locali, măsuri de stînga.

ACL înseamnă PDL, adică Blaga, Videanu, Boc, Anastase etc, măsuri de dreapta.

Dacă cei doi candidaţi ar fi venit ca independenţi, l-aş fi ales duminică fără nicio urmă de indoială pe Klaus Iohannis*. Îmi place stilul său direct, concentrat în vorbe puţine (da, vorbeşte româneşte, cu accent de Sibiu, ardelenesc), e dispus să aplice soluţii fără compromisuri de tipul rupem de colo şi cîrpim dincolo, e organizat.

Nu l-aş alege niciodată pe Victor Ponta. Mai ales după lansarea candidaturii, fix de ziua lui, pe model Ceauşist. Plus că m-am convins că nu are curajul să-şi asume responsabilitatea pe chestiuni importante şi pentru mine asta e suficient.

vot-de-blamDoar că duminică eu voi merge la vot şi voi alege o a treia variantă: anularea buletinului de vot! Va fi un VOT DE BLAM ÎNTREGII CLASE POLITICE ROMÂNEŞTI!

Totuşi, dacă alegi să mergi duminică la vot ca să votezi, nu opta pentru revenirea la putere a unui regim de stînga. Răul cel mai mic este, totuşi, Klaus Iohannis!

* Ca o glumă, obişnuiam mai demult să spun că doar un străin, cu o mentalitate diferită de a noastră, ne-ar mai putea scoate din căcatul în care ne zbatem din 89 încoace!

Joy

One Comment Adăugă-le pe ale tale

Lasă un răspuns

